István-János Antal
István-János Antal
Ședința Camerei Deputaților din 26 februarie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.34/02-03-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 26-02-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 26 februarie 2018

5. Prezentarea interpelărilor adresate Guvernului.  
  5.7 Antal István-János

 

Domnul Ben-Oni Ardelean:

  ................................................

În continuare, domnul deputat Neculai Iftimie, PSD? Nu este. Două interpelări.

Domnul deputat Călin-Vasile-Andrei Matei, PSD? Nu este. O interpelare.

Domnul Corneliu Bichineț, PMP? Nu este. O interpelare.

Domnul Ionuț Simionca, PMP? Nu este. O interpelare.

Domnul Antal István - o interpelare.

Vă rog, domnule deputat.

Domnul Antal István-János:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Interpelare adresată domnului ministru al justiției, Tudorel Toader.

Obiectul interpelării - "Ajutor public judiciar".

Stimate domnule ministru,

La momentul actual, accesul liber la justiție este asigurat printr-o serie de norme procedurale, cât și norme materiale. Întrucât orice cetățean ar trebui să se poată bucura de acesta, atât Legislativul, cât și Executivul României și-au dat concursul ca acest deziderat să fie atins.

În acest sens, Guvernul României a adoptat Ordonanța de urgență nr. 51 din 2008 prin care a stabilit că poate solicita acordarea ajutorului public judiciar, în condițiile prezentei ordonanțe de urgență, orice persoană fizică, în situația în care nu poate face față cheltuielilor unui proces sau celor pe care le implică obținerea unor consultații juridice în vederea apărării unui drept sau interes legitim în justiție, fără a pune în pericol întreținerea sa ori a familiei sale.

Analizând cuprinsul acestei ordonanțe, am constatat că există anumite criterii care nu mai sunt în concordanță cu actualitatea. Respectiv, venitul net raportat la fiecare membru de familie este depășit de realitățile actuale.

La o familie cu trei membri, pentru o persoană care lucrează cu salariul minim pe economie și primește la momentul actual 1.162 de lei, depășește venitul pe membru de familie, de 300 de lei, respectiv 600 de lei. În ultimele două luni, acesta fiind, în ipoteza creată, 774,6 lei.

Astfel, orice familie cu trei membri și cu un salariu minim pe economie sau mai mare nu poate beneficia de această măsură.

Art. 8 din Ordonanța nr. 51 din 2008 prevede:

"(1) Beneficiază de ajutor public judiciar în formele prevăzute la art. 6 persoanele al căror venit mediu net lunar pe membru de familie, în ultimele două luni anterioare formulării cererii, se situează sub nivelul de 500 lei. În acest caz, sumele care constituie ajutor public judiciar se avansează în întregime de către stat.

(2) Dacă venitul mediu net lunar pe membru de familie, în ultimele două luni anterioare formulării cererii, se situează sub nivelul de 800 lei, sumele de bani care constituie ajutor public judiciar se avansează (...) în proporție de 50%.

(3) Ajutorul public judiciar se poate acorda și în alte situații, proporțional cu nevoile solicitantului, în cazul în care costurile certe sau estimate ale procesului sunt de natură să îi limiteze accesul efectiv la justiție, inclusiv din cauza diferențelor de cost al vieții dintre statul membru în care acesta își are domiciliul sau reședința obișnuită și cel din România."

Având în vedere cele menționate, vă rog să-mi răspundeți la următoarele întrebări.

  1. Veți modifica venitul la care se raportează criteriile art. 8 din Ordonanța nr. 51 din 2008 pentru ca acesta să se raporteze la salariul minim pe economie?
  2. Veți majora cuantumul prevăzut de art. 8 la nivelul salariului minim pe economie?
  3. Veți majora cuantumul prevăzut de art. 8 la nivelul dublului salariului minim pe economie?

Aș dori răspuns în scris.

Cu deosebită considerație, Antal István-János, deputat al UDMR.

Mulțumesc.

Domnul Ben-Oni Ardelean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti sâmbătă, 4 decembrie 2021, 1:32
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro