Vlad-Emanuel Duruș
Vlad-Emanuel Duruș
Ședința Camerei Deputaților din 26 februarie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.34/02-03-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 26-02-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 26 februarie 2018

5. Prezentarea interpelărilor adresate Guvernului.  
  5.12 Vlad-Emanuel Duruș

 

Domnul Ben-Oni Ardelean:

  ................................................

Domnul Dumitru Lovin, ALDE? Nu este. O interpelare.

Domnul Emanuel-Dumitru Ungureanu? Nu este. O interpelare.

Domnul Emanuel-Vlad Duruș?

Vă rog, domnule deputat.

Domnul Vlad-Emanuel Duruș:

Mulțumesc, domnule președinte.

Interpelarea mea este adresată doamnei ministru Lia Olguța Vasilescu.

Stimată doamnă ministru,

Vă aduc la cunoștință o situație creată la Centrul de Recuperare și Reabilitare Persoane Adulte și cu Handicap Sighetu Marmației.

Clădirea este în patrimoniul DGASPC Maramureș, a fost reabilitată printr-un proiect al Autorității Naționale pentru Persoanele cu Handicap, finanțat de Ministerul Muncii, în perioada 2005-2010. Sumele alocate au fost de 2,63 de milioane de lei, aproximativ 645.000 de euro, la un curs BNR, martie 2010.

De acești bani, doamnă ministru, se putea construi atunci, cu tot cu dotări, un centru nou.

La mai puțin de șapte ani de la finalizarea reabilitării generale, un tavan dintr-o încăpere s-a prăbușit peste trei bătrâni. Unul dintre cei trei a decedat la nouă zile după eveniment.

Mai mult, centrul de la Sighetu Marmației n-a avut niciodată aviz ISU sau aviz sanitar și sanitar veterinar și nici licență pentru funcționarea serviciului. Clădirea adăpostea 125 de beneficiari a căror viață era pusă zilnic în pericol.

Vă aduc în vedere faptul că nu este singurul incident din ultimele luni în care apare numele DGASPC Maramureș.

La finele lui decembrie 2017 a murit de pneumonie un băiețel de 3 săptămâni care stătea împreună cu mama lui într-o colibă improvizată, la marginea unei păduri de lângă Baia Mare.

În luna iunie, un tânăr aflat în asistență maternală s-a sinucis. În urma acestui caz, mass-media a descoperit că procedurile de evaluare și monitorizare trimestrială a copiilor din sistemul de protecție nu sunt respectate.

Având în vedere cele prezentate, dar insistând pe incidentul de la Sighetu Marmației, vă rog să-mi răspundeți la următoarele întrebări:

  1. A fost trimis Corpul de Control al ministerului muncii să investigheze ceea ce s-a întâmplat la Sighetu Marmației? Dacă da, care sunt concluziile formulate? Dacă nu, vă rog să-mi precizați de ce nu ați considerat necesară emiterea unei astfel de dispoziții?
  2. Are DGASPC Maramureș desemnată o persoană sau creat un serviciu de monitorizare a evoluției degradării în timp a clădirilor pe care le administrează?
  3. Cum a funcționat serviciul de la Sighetu Marmației fără licență și fără avize în ultimii 10 ani și cine poartă răspunderea pentru aceste deficiențe de organizare?
  4. Au fost aduse la cunoștința ministerului cele două cazuri amintite mai sus, soldate cu decesul a doi copii? Care au fost măsurile luate?

Vă rog să ne trimiteți un răspuns în scris.

Vă mulțumesc.

Domnul Ben-Oni Ardelean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 30 noiembrie 2021, 3:06
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro