Andrei Daniel Gheorghe
Andrei Daniel Gheorghe
Ședința Camerei Deputaților din 12 martie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.42/16-03-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
07-12-2021
25-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 12-03-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 12 martie 2018

10. Prezentarea interpelărilor adresate Guvernului.  
  10.8 Andrei Daniel Gheorghe
 
consultă:

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Domnul Sorin Bota? În scris.

Domnul Daniel Gheorghe.

Vă rog.

Domnul Andrei Daniel Gheorghe:

Mulțumesc.

Stimați colegi,

Doamnelor și domnilor,

Doamnă președinte,

Interpelarea mea se adresează doamnei prim-ministru Viorica-Vasilica Dăncilă.

Obiectul interpelării: "Statul român renunță, în fața corporațiilor, la un atribut al suveranității sale".

Doamnă prim-ministru,

În data de 11 octombrie 2017, prim-ministrul Mihai Tudose adoptă o hotărâre prin care trimite spre adoptare Parlamentului Proiectul de Lege privind unele măsuri necesare pentru implementarea operațiunilor petroliere de către titularii de acorduri petroliere, referitoare la perimetre petroliere offshore.

Proiectul de lege prevede o serie de reglementări cu privire la autorizările necesare pentru lucrări la sondele marine, autoritățile competente, diverse proceduri și o lungă serie de dispoziții derogatorii de la normele de drept comun în domeniul proprietății private, al mediului și altele.

Să luăm punctual cele mai spinoase probleme din această propunere legislativă.

La art. 18 se prevede mai întâi că: "Titularii de acorduri petroliere referitoare la perimetre petroliere offshore, aflate în curs de executare la data intrării în vigoare a prezentei legi, beneficiază pe toată perioada derulării acestora de niveluri de redevență, cotele procentuale de redevență petrolieră, pragurile de producție brută aferentă acestor cote și de reglementările fiscale existente de la data intrării în vigoare a prezentei legi".

Cu alte cuvinte, atâta vreme cât va exista un strop de petrol și/sau gaz în perimetrul pe care îl exploatează, corporațiile americane, austriece, rusești mari - Exonn Mobil, OMV, Lukoil - vor beneficia de niveluri de redevențe și impozite stabilite la nivelul anului 2018, știut fiind că la acest moment avem redevențe și impozite la niveluri infime, față de toate țările producătoare de petrol și gaze din Uniunea Europeană.

Să luăm redevența la gaze care, în România, în anul 2018, este stabilită la nivelul prețului la gaz din anul 2012, statul încasând o redevență, în medie, de 7% - între 3,5% și 13,5% -, calculată la nivelul unui preț neactualizat de șase ani, respectiv 45,71 lei/MWh.

Asta în condițiile în care la data la care vorbim producătorii vând gazul la prețul pieței, respectiv cu 89 de lei/MWh. Or, prețul pieței fiind de două ori mai mare decât cel de referință, rezultă că la această dată România atinge o redevență situată între 1,75% și 6,75%, în medie 3% din prețul gazelor extrase de la noi.

Cu alte cuvinte, statul renunță în fața corporațiilor la un atribut al suveranității sale, acela de a legifera și de a stabili în materia prevederilor referitoare la impozitarea directă, știut fiind că, la nivelul Uniunii Europene, reglementările fiscale cu privire la impozitele directe sunt stabilite la nivelul fiecărui stat membru, în funcție de necesitatea de resurse a acestuia.

Mai mult, în același art. 18 se prevede și că, începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi, prevederile Ordonanței Guvernului nr. 7/2013 privind instituirea impozitului asupra veniturilor suplimentare, obținute ca urmare a dereglementării prețurilor din sectorul gazelor naturale, nu se aplică titularilor de acorduri petroliere referitoare la...

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Ați depășit cele 3 minute, vă rog...

Domnul Andrei Daniel Gheorghe:

Am depășit!

 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

... să încheiați.

Domnul Andrei Daniel Gheorghe:

Prezentul proiect de lege, la data de 12 februarie, a fost adoptat de Senatul României.

Cu alte cuvinte, corporațiilor care extrag zăcămintele românești de pe platoul continental al Mării Negre nu doar că nu li se vor putea modifica reglementările fiscale în anul viitor, dar și în prezent le sunt aplicabile exclusiv cele favorabile.

În această formă, doamnă prim-ministru, vă rog să luați măsurile necesare, legale, prin care să corectați acest prejudiciu major adus statului român și cetățenilor săi.

Solicit răspuns verbal și în scris.

Vă mulțumesc.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti joi, 9 decembrie 2021, 15:58
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro