Ilie Toma
Ilie Toma
Ședința Camerei Deputaților din 10 aprilie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.60/18-04-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 10-04-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 10 aprilie 2018

9. Primirea de răspunsuri la interpelările adresate membrilor Guvernului.  
  9.2 Ilie Toma

 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

  ................................................

Domnul deputat Toma Ilie se află în sală?

Vă rog.

Domnul Ilie Toma:

Mulțumesc, doamnă președinte de ședință.

Stimați colegi,

Interpelările mele au fost pe mai multe teme. Doar una mă preocupă foarte mult și este vorba despre microregiunea turistică a municipiului Hunedoara. Și aici fac referință directă la Castelul Huniazilor, care, anul trecut, de exemplu, a avut 400.000 de vizitatori, în condițiile în care obiective turistice mult mai importante au undeva la 600.000-700.000.

Deci, cu un potențial foarte ridicat, pe locul 2 în țară, al turismului, municipiul Hunedoara, cu Castelul Huniazilor, cu Mănăstirea Prislop, Mormântul Părintelui Arsenie Boca, cu Cetatea Devei, este foarte slab semnalizat de pe autostrăzile care duc, Lugoj- Deva, mă rog, care nu este încă terminată, Sibiu-Orăștie-Deva.

Am rugat Ministerul Transporturilor, prin mai multe interpelări, să ne ajute. Și nu la ideea mea, și nu este un moft al parlamentarului de Hunedoara, este o cerință a primarilor și a celor care se ocupă de administrarea UAT-urilor și doresc foarte mult amplasarea a 3, 4, 5, 10 indicatoare, maximum, care să spună: spre ruta Castelul Huniazilor, spre Mănăstirea Prislop, spre Cetatea Devei.

Este a nu știu câta oară în care încerc să inițiez o discuție și răspunsul nu mă satisface deloc.

Vă rog mult...

 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc.

Domnul Ilie Toma:

... reverificați și încercați să găsiți temeiurile legale să ne ajutați.

Vă mulțumesc foarte mult. (Aplauze.)

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc.

Doamna secretar de stat, prezentarea răspunsului.

Doamnă secretar de stat...

Ați discutat cu dânsa?

Mai aveți încă o interpelare. Doriți și pe aceasta să o prezentați succint, într-un minut?

Domnul Ilie Toma:

Subiectul celei de-a doua interpelări îl constituie oprirea trenurilor pentru gara Hunedoara, Simeria-Hunedoara, care nu se justifică deocamdată economic. Se pare că se deschide o nouă unitate economică de anvergură, și anume Bosch deschide un parc industrial la Simeria, prin care cetățenii municipiului Hunedoara vor circula cu aceste trenuri.

Sperăm în repunerea lor pe șine. Și, mă rog, cât mai repede, știu eu, să pornească trenurile Simeria-Hunedoara și Hunedoara-Simeria. Aceasta este o chestiune tehnică care se discută undeva, în două-trei luni de zile.

Vă mulțumesc foarte mult pentru răspuns.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc.

Doamnă secretar de stat, vă rog frumos să prezentați răspunsurile la cele...

Nu avem voie potrivit regulamentului, vă rog frumos să prezentați răspunsurile, din moment ce sunteți prezent. E o procedură pe care o invocă inclusiv colegii mei din secretariatul general.

Vă rog.

Nu îmi doresc eu asta, dar trebuie respectat regulamentul.

Vă rog.

Doamna Maria Magdalena Grigore:

Mulțumesc.

Privind prima interpelare, și anume, "Amplasarea de panouri indicatoare pentru informarea direcției, pe monumentele istorice".

În prezent, pe autostrada A1, segmentul Sebeș-Simeria, sunt amplasate indicatoare rutiere de informare turistică, către Muzeul Castelului Corvinilor, la următoarele poziții kilometrice - se prezintă aici cele două poziții kilometrice -, iar pe DN 7 este amplasat un indicator care informează participanții la trafic asupra direcției de urmat către acest castel, în sensul giratoriu care face legătura dintre DN 7 și A1, la nodul rutier Simeria.

Dimensiunile acestor indicatoare suplimentare, pe care le avem în plan și le-ați solicitat, vor fi stabilite în funcție de înscrisurile și simbolurile menționate, corelate cu vizibilitatea și viteza de deplasare pe sectorul de drum, astfel încât să fie asigurată fluența și siguranța traficului rutier.

Precizăm că nu pot fi montate toate cele 10 indicatoare rutiere de informare turistică către Muzeul Castelul Corvinilor. Supra-semnalizarea contribuie la distragerea participanților la trafic și predispune la evenimente rutiere.

Castelul Corvinilor, precum și alte obiective turistice din județ pot fi puse în valoare prin adoptarea și implementarea unei strategii turistice a județului Hunedoara.

Vă mulțumim, domnule deputat.

Iar cea de-a doua interpelare privește "Anularea completă a trenurilor de călători pe ruta Simeria-Hunedoara".

Societatea de Transport de Călători CFR S.A. își desfășoară activitatea pe o piață concurențială și este nevoită, din acest punct de vedere, să-și adapteze permanent oferta la nevoile și așteptările publicului călător, ținând cont și de eficiența trenurilor puse în circulație.

Astfel, anual, elaborează "Mersul trenurilor de călători", în funcție de solicitările călătorilor și ale agenților economici interesați.

Menționăm că serviciile feroviare de transport de pasageri sunt influențate semnificativ de nivelul compensației bugetare alocate pentru transportul feroviar de călători.

De asemenea, CFR Călători se confruntă în activitate cu un deficit mare de vagoane. Se impune, așadar, dirijarea capacității de transport spre trenurile cu trafic mare.

Prin anularea unor trenuri neutilizate de cetățeni și la care traficul de pasageri este foarte mic, materialul rulant rezultat este redistribuit prin compunerea trenurilor care circulă pe rute mult mai solicitate, ca, de exemplu, zone cu trafic crescut, de navetă, și zone turistice.

Din monitorizarea traficului pe ruta Simeria-Hunedoara și retur se constată că numărul mediu de pasageri/zi/tren nu este mai mare de 8, conform analizei pe care am anexat-o la răspunsul la interpelarea dumneavoastră.

CFR Călători intenționează să asigure, în funcție de posibilitățile din parcul de material rulant, toate rutele de trenuri pentru care există cerere de bilete sau abonamente.

În consecință, având în vedere că operatorii de transport feroviar de călători au răspuns nefavorabil la propunerea de introducere pe această rută a unui număr minim necesar de două perechi de trenuri pe zi, secția de circulație neinteroperabilă, neînchirată Hunedoara-Simeria a fost prinsă în rezerva CFR S.A., cu patru trenuri pe zi, în vederea scoaterii la licitație pentru închiriere, conform Hotărârii de Guvern nr. 643/2011.

Vă mulțumim pentru interesul acordat.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti miercuri, 1 decembrie 2021, 11:42
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro