Cristian-Gabriel Seidler
Cristian-Gabriel Seidler
Ședința Camerei Deputaților din 10 aprilie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.60/18-04-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
07-12-2021
06-12-2021 (comună)
06-12-2021
25-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 10-04-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 10 aprilie 2018

9. Primirea de răspunsuri la interpelările adresate membrilor Guvernului.  
  9.7 Cristian-Gabriel Seidler  

 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

  ................................................

Domnul deputat Seidler Cristian-Gabriel?

Vă rog.

Domnul Cristian-Gabriel Seidler:

Mulțumesc.

Pe scurt, vorbim despre Oltchim și despre declarațiile administratorului special de acolo care ne spunea că, pe de o parte, firma a fost căpușată de către rude, apropiați ai fostei conduceri, pe de altă parte, a fost căpușată de către interpuși politic.

Vreau să știu dacă vreun corp de control s-a sesizat vreodată în acest sens, iar dacă da, care au fost concluziile la care au ajuns?

Mulțumesc.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc.

Domnul secretar de stat Constantin Ivan, prezentarea răspunsului.

Domnul Constantin Ivan (secretar de stat, Ministerul Economiei):

Mulțumesc, doamnă președinte.

Chiar dacă suntem puțini, dați-mi voie să vă salut și Hristos a Înviat!

Stimate domnule deputat,

Știm cu toții, în prezent, Societatea Oltchim este o societate aflată în procedura de insolvență, începând de la data declanșării procedurii, din 30 ianuarie 2013, perioadă în care activitatea societății se desfășoară în temeiul Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, coordonată de către administratorii judiciari Rominsolv și BDO, desemnați de către Tribunalul Vâlcea, iar deciziile privind patrimoniul societății se iau cu acordul Adunării creditorilor.

În materialul scris aveți prezentată succint etapa din 2012, când s-a încercat o privatizare eșuată, și aș face referire la acest lucru, în continuare.

Ministerul Economiei îndeplinește calitatea de acționar majoritar la Societatea Oltchim și este reprezentat în procedura insolvenței de un administrator special, în condițiile legii. De asemenea, în calitate și de minister de resort, sprijină derularea în bune condiții a procedurii insolvenței și a oferit în acest sens site-ul propriu pentru publicitate privind anunțurile promovate de către administratorii judiciari ai Oltchim SA, în vederea atragerii de surse de finanțare externe sau exprimării interesului venit din partea unor potențiali investitori privind valorificarea bunurilor societății. Ministerul Economiei, în același timp, monitorizează procedura declanșată de către Uniunea Europeană privind posibilul ajutor de stat acordat Societății Oltchim, în condițiile directivelor Uniunii Europene.

Planul de reorganizare a fost aprobat de Adunarea creditorilor pe 9 martie 2015 și confirmat de către judecătorul sindic pe 22 aprilie 2015.

De asemenea, în 24 septembrie 2015, Curtea de Apel Pitești a decis respingerea recursurilor declarate de ANAF și Electrica Furnizare împotriva sentinței de confirmare a planului de reorganizare a Oltchim, ca nefondate.

În ședința Adunării creditorilor din 22 august 2016 s-a aprobat solicitarea consorțiului de administratori judiciari de extindere a perioadei de reorganizare a activității societății cu o perioadă de încă un an, conform prevederilor din Legea insolvenței. Astfel, pe 6 martie 2017, Adunarea creditorilor a aprobat modificarea planului de reorganizare, în vederea respectării principiului discontinuității economice, ca urmare a constrângerilor rezultate în urma începerii procedurii de investigare declanșate de Comisia Europeană. Ca principiu general, se modifică înființarea și vânzarea Oltchim cu vânzarea a nouă pachete de active.

În 2017, pe 28 iunie, Tribunalul Vâlcea a confirmat modificarea Planului de reorganizare, Consorțiul de administratori judiciari, împreună cu conducerea societății, au lansat un proces competitiv de vânzare a activelor societății, grupate în mai multe pachete. Termenul-limită pentru depunerea ofertelor angajate în vederea achiziționării pachetelor de active Oltchim s-a extins de la 26 iunie 2017, la 6 iulie 2017.

Din datele comunicate de către administratorii judiciari și administratorul special...

 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă rog să încheiați, că ați depășit cele trei minute...

Domnul Constantin Ivan:

Obiectivele principale ale derulării procedurii insolvenței declanșată de Oltchim sunt: derularea planului de reorganizare; stabilirea unei proceduri de vânzare; identificarea potențialilor investitori; continuarea activităților și să se maximizeze veniturile, odată cu reducerea costurilor Societății Oltchim.

Mulțumesc.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc și eu.

Domnule deputat?

Vă rog.

Domnul Cristian-Gabriel Seidler:

Stimate domn - și, credeți-mă, nu am nimic personal cu dumneavoastră -, eu, în interpelare, am pus o întrebare simplă: a fost sesizat Corpul de control în legătură cu afirmațiile de căpușare a Oltchim? Da sau nu?! Dacă da, putem să avem raportul? Bănuiesc că este un document public, totuși.

Mi-ați spus un pomelnic, un istoric al acestei societăți comerciale, doar că eu nu aceasta am cerut. Am pus o întrebare: a fost Corpul de control în verificare acolo? Da sau nu?!

Mulțumesc.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Domnul secretar de stat.

Domnul Constantin Ivan:

Am înțeles.

Procedura de insolvență ne obligă să respectăm niște reguli prestabilite în Legea nr. 85/2006.

Reprezentantul nostru, administratorul special este cel care răspunde de toate problemele legate de reorganizare și de starea în care a fost preluată și dusă în continuare în programul de reorganizare.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc.

Și ultima interpelare pentru care se solicită amânare are ca temă "Tratarea copiilor cu sindrom Down".

Vă mulțumesc încă o dată.

Încheiem astăzi ședința dedicată răspunsurilor orale la interpelări.

 

Ședința s-a încheiat la ora 17,48.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 7 decembrie 2021, 20:34
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro