Plen
Ședința Camerei Deputaților din 29 octombrie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.156/06-11-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 29-10-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 29 octombrie 2018

10. Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.51/2018 pentru modificarea Legii nr.350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul și pentru prorogarea unor termene (PL-x 453/2018). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 453/2018

 

Domnul Florin Iordache:

  ................................................

17. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 51/2018 pentru modificarea Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul și pentru prorogarea unor termene; PL-x 453/2018.

Guvernul. Cine vorbește?

Domnul secretar de stat, vă rog.

Și apoi, Comisia pentru administrație.

Domnul Ciprian-Lucian Roșca (secretar de stat, Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene):

Mulțumesc, domnule președinte.

În calitate de inițiator, susținem proiectul de lege, întrucât prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 51/2018 se asigură extinderea valabilității planurilor urbanistice generale aflate în curs de actualizare, dar care nu pot fi finalizate anul acesta, precum și prelungirea termenului până la care funcționarii publici, care îndeplinesc atribuții de arhitecți-șefi, să-și poată finaliza pregătirea profesională de specialitate.

Vă mulțumesc.

Domnul Florin Iordache:

Numai puțin. Comisia pentru administrație, vă rog.

Vă rog, doamnă Simona Oprescu.

Domnule ministru, lăsați-o pe doamna deputat să prezinte raportul.

Doamna Simona Bucura-Oprescu:

Notă asupra Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 51/2018 pentru modificarea Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul și pentru prorogarea unor termene.

În conformitate cu art. 95 și 115 din Regulamentul Camerei Deputaților, Comisia pentru administrație publică și amenajarea teritoriului a fost sesizată prin adresa PL-x 453/2018 din 11 septembrie 2018.

Senatul a adoptat proiectul de lege în ședința din 3 septembrie.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

S-a avut în vedere avizul favorabil al Consiliului Legislativ, avizul favorabil al Comisiei pentru industrii și servicii.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea Legii nr. 350/2001, în sensul modificării termenului de valabilitate a Planului Urbanistic General, precum și în sensul extinderii valabilității prevederilor documentațiilor de amenajare a teritoriului și de urbanism.

Potrivit prevederilor art. 61 din Regulamentul Camerei Deputaților, Comisia pentru administrație a luat în discuție actul normativ în data de 25 septembrie 2018.

La lucrările comisiei au fost prezenți 21 de deputați, din 23 de membri ai comisiei.

La dezbateri a participat domnul secretar de stat Ciprian Roșca.

În urma examinării inițiativei legislative, comisia a hotărât, cu majoritate de voturi - 11 voturi pentru și 7 abțineri - adoptarea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 51/2018.

Amendamentul respins se găsește în Anexa prezentului raport.

În raport cu obiectul și conținutul reglementării, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

La dezbateri generale, domnul Pașcan. Se pregătește domnul Roman.

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Bună ziua, distinși colegi.

Sigur, în principiu, nu poți să ai nimic împotrivă în a prelungi un termen legat de Planul Urbanistic General. Este legitatea care practic gestionează tot ceea ce înseamnă proiecte de dezvoltare pe termen lung, la nivelul unei unități administrativ-teritoriale.

Eu vreau să vă spun însă că nu înțeleg de ce se ajunge mereu în asemenea situații-limită, câtă vreme pot să vă spun că în urmă cu patru sau cinci ani, exact pe aceleași argumentații, pe o expunere de motive similară, s-a făcut același lucru. Adică s-a prorogat termenul acesta.

Cât se va mai merge așa, căutându-se continuu argumente, motivații și scuze pentru a nu se transpune, de fapt, în practică necesara finalizare a respectivelor planuri urbanistice generale?

Acum se face acest lucru. Probabil, peste un an, peste doi, peste trei, se va veni cu o nouă reglementare în același sens. Și este incredibil cât se poate continua în acest fel.

Tocmai de aceea, Partidul Mișcarea Populară se va abține de la acest vot, noi considerăm că această prorogare și revenire asupra ei, ciclică, nu face altceva decât să nu finalizeze acele planuri urbanistice generale, nepunând totuși o limită clară, concisă, certă, în care acestea să poată fi finalizate și să devină cu adevărat legi operabile și, în același timp, platforme pentru asigurarea investițiilor la nivelul comunităților locale.

Așa, se tot adăugesc, se tot modifică, se tot completează la infinit, fără niciun fel de noimă, fără nicio finalitate concretă.

Mulțumesc.

Domnul Florin Iordache:

Da. Domnul Roman, vă rog.

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Doamnelor și domnilor colegi,

O să vă rog să aveți îngăduință astăzi cu mine, pentru că vreau să vă citesc ce ne scrie un primar din România în legătură cu modul în care noi vom vota sau nu acest proiect de lege.

"Sunt primarul orașului Hațeg, județul Hunedoara, Marcel Adrian Goia, și vreau să vă spun birocrația la care s-a ajuns pentru obținerea unor avize în vederea realizării unor proiecte sau documentații necesare în administrația publică locală".

Și domnul primar ne face referire la modul în care încearcă, din 2011, să obțină un plan urbanistic general.

A început în 2011, când a încheiat un contract, conform legii, în valoare de 186.893 de lei, cu TVA inclus și cu un termen de elaborare de 18 luni.

Ei, de aici începe calvarul acestui primar.

Și vă rog, stimați colegi, să fiți atenți, pentru că nu cred că ați auzit deseori cu ce se lovesc acești oameni.

A avut nevoie de 28 de avize pentru Planul Urbanistic General.

Recordul de așteptare l-a înregistrat la Ministerul Culturii, unde, din momentul depunerii documentației și până la obținerea avizului, vorbim de 2 ani și 7 luni. Tot acolo i se cere suplimentar un studiu istoric și de arheologie.

La Ministerul Dezvoltării Regionale, documentația a stat pentru avizare 22 de luni.

La Agenția Județeană pentru Protecția Mediului, 11 luni a stat bietul primar să-și obțină avizul.

A ajuns la Consiliul Județean, în sfârșit, unde i-au mai cerut și avizul de la Ariile Naționale Protejate.

În concluzie. Suntem în 2018 și, după 7 ani de zile de la pornirea licitației, omul nu are plan urbanistic general. Costurile pentru documentațiile suplimentare au crescut cu 55%, stimați colegi, 55%!

Mesajul acestui primar către domnii parlamentari este unul foarte simplu - "Oameni buni, dacă nu ne puteți ajuta, vă rugăm măcar nu ne încurcați!".

Asta este România reală. Asta este modalitatea în care un primar își obține planul urbanistic. Nu și-l obține nici după 7 ani, pentru că noi tot le dăm peste cap, și peste cap, și peste cap.

Nu, soluția ar fi ca aceia care stau la această masă - miniștri, secretari de stat, funcționari -, care țin peste lege aceste documentații, să plătească. Așa cum un primar greșește și plătește, așa și acești oameni, la un moment dat, trebuie să înțeleagă că nu-și mai pot bate joc de primari, de aleșii locali. Ei nu sunt numiți, sunt aleși de cetățeni.

Și cred că în momentul în care vom veni cu o lege și îi vom obliga să plătească din propriul lor buzunar pentru orice zi de întârziere, atunci, cu siguranță, nu vom mai bloca dezvoltarea României.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

Domnul Florin Iordache:

Bun.

Domnul Stanciu-Viziteu.

Vă rog.

Grupul USR.

Vă rog.

Am înțeles, aveți treabă. Da.

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Apreciez grija domnului Roman pentru soarta unor primari ai PNL. Să știți că nu doar primarii PNL se plâng de cât de stufoasă este administrația locală. Primarul Bacăului, de nenumărate ori, în cei doi ani de mandat, s-a plâns de acest lucru. Dar să știți că nu-i obligă nimeni să stea acolo. Dacă nu pot face față hainei de primar, pot demisiona. Sunt alții care așteaptă. (Vociferări.)

Domnul Florin Iordache:

Am înțeles.

Totuși, primarii se aleg în urma unor alegeri.

Mergem mai departe.

Avem un singur amendament respins.

Dacă se susține? Nu se susține.

Rămâne la votul final.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti sâmbătă, 4 decembrie 2021, 1:27
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro