Plen
Ședința Camerei Deputaților din 29 octombrie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.156/06-11-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 29-10-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 29 octombrie 2018

11. Prezentarea Raportului privind activitatea Comisiei pentru cercetarea abuzurilor, corupției și pentru petiții pe semestrul I al anului 2018.

 

Domnul Florin Iordache:

  ................................................

15. Raportul privind activitatea Comisiei pentru cercetarea abuzurilor, corupției și pentru petiții pe semestrul I al anului 2018.

Vă rog, prezentați raportul.

Domnul Valentin Gabriel Boboc:

Domnule președinte de ședință,

Doamnelor și domnilor colegi,

Îmi revine mie, ca vicepreședinte al Comisiei pentru cercetarea abuzurilor, corupției și pentru petiții, misiunea de a vă prezenta sintetic câteva informații, date și concluzii ale activității comisiei din semestrul I al anului în curs.

Aș dori să vă informez că s-au adresat comisiei noastre 278 de petiții, în perioada mai înainte menționată, cetățenii și organizațiile legal constituite sesizând aspecte considerate abuzive, din toate domeniile vieții economice și sociale.

În primul semestru al anului 2018, au fost adresate Comisiei pentru cercetarea abuzurilor, corupției și pentru petiții un număr de 38 de memorii cu probleme ce vizează domeniul justiției.

Principalele aspecte invocate în memoriile petenților vizează abuzuri ce au fost comise de magistrați sau condamnări netemeinice de către instanțele de judecată.

În aceeași perioadă, au fost adresate comisiei 23 de petiții, cu sesizări vizând problemele din domeniul social. Cele mai multe reclamă modul în care s-au stabilit ori s-au recalculat pensiile petenților. O problemă care apare constant în petițiile din sfera pensiilor publice este aceea a dificultăților întâmpinate de cei în drept în a obține adeverințele necesare completării dosarului de pensie, în cazul în care au fost angajați ai unor entități economice care s-au dizolvat sau care fac obiectul unor procese penale.

În semestrul I, s-au înregistrat în evidența noastră un număr 26 de petiții privind domeniul administrației publice locale. În majoritatea cazurilor sesizările privesc nereguli în activitatea direcțiilor locale de taxe și impozite locale, concretizate în emiterea unor decizii de impunere considerate nejustificate.

Continuă să fie adresate comisiei petiții referitoare la conflicte personale, majoritatea problemelor sesizate de petenți se referă la conflicte încadrate în sfera dreptului civil. Soluționarea acestora este de competența exclusivă a instanțelor judecătorești.

Altele reclamă supraaglomerarea camerelor de detenție, prin nerespectarea suprafețelor stabilite pentru fiecare persoană, asistența medicală precară și lipsa tratamentului medicamentos prescris pentru afecțiunile de care suferă persoanele care execută o pedeapsă cu privare de libertate.

În ceea ce privește relația comisiei noastre cu autoritățile competente cu analiza pe fond a aspectelor sesizate în petiții, s-a constatat că există un număr de 64 de petiții, la care nu s-a primit răspuns în termen de 30 de zile, prevăzut de normele legale și de regulament.

Din totalul petițiilor înregistrate de comisie în primul semestru al anului 2018, un număr de 19 mai sunt pe rol la această dată, urmând să se acționeze pentru soluționarea lor.

Vă mulțumesc.

Domnul Florin Iordache:

Intervenții din partea grupurilor? Nu sunt.

Mergem mai departe, stimați colegi.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 30 noiembrie 2021, 3:02
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro