Plen
Ședința Camerei Deputaților din 6 noiembrie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.162/13-11-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
06-12-2021 (comună)
06-12-2021
25-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 06-11-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 6 noiembrie 2018

12. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea art.1 alin.(3) din Ordonanța Guvernului nr.80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice (PL-x 521/2016). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 521/2016

 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

  ................................................

93. Proiectul de Lege pentru modificarea art. 1 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice - PL-x 521/2016.

Prezentarea raportului comun.

Vă rog.

Doamna Angelica Fădor:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Raportul comun asupra Proiectului de Lege pentru modificarea art. 1 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice

În conformitate cu prevederile art. 95 din Regulamentul Camerei Deputaților, Comisia juridică, de disciplină și imunități și Comisia pentru administrație publică și amenajarea teritoriului au fost sesizate, spre dezbatere în fond, cu Proiectul de Lege pentru modificarea art. 1 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 80/2001.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil inițiativa legislativă, cu observații și propuneri.

Guvernul României nu susține inițiativa legislativă.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat proiectul de lege.

Acest proiect de lege are ca obiect de reglementare modificarea art. 1 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 80/2001, în sensul includerii instituției Avocatului Poporului în categoria autorităților și instituțiilor publice ale căror cheltuieli se stabilesc prin normative proprii.

În urma dezbaterilor, membrii celor două comisii au hotărât, cu majoritate de voturi, respingerea proiectului de lege.

În raport cu obiectul și conținutul reglementării, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

Domnul Florin Roman.

Dezbateri generale.

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Doamnelor și domnilor colegi,

De multe ori, pentru unii suntem mumă, pentru alții ciumă.

Atunci când vine vorba despre ASF, pentru că este subiectul zilei, nu știu câți dintre dumneavoastră știți, potrivit legii pe care Parlamentul a votat-o, ASF este singura instituție din România care își aprobă în interior propriul buget de venituri și cheltuieli.

Toate entitățile - Parlamentul, Guvernul, Președinția -, tot ceea ce este important în această țară vine cu bugetul, la Parlament. Autoritățile aflate în subordinea Parlamentului vin la Parlament. Societățile comerciale merg la Guvern.

Există însă legi care pentru unii sunt mumă, pentru unii ciumă.

Deci, vă repet, ASF, ca să înțeleagă toată lumea de ce este bătaia aceasta foarte mare, este singura instituție unde consiliul își aprobă bugetul de venituri și cheltuieli, Regulamentul Intern, Contractul Colectiv de Muncă și așa mai departe.

Când ne ducem în zona administrației publice, vedem că la ministere lucrurile sunt destul de clar reglementate. Când mergem la primării - apropo de ceea ce s-a discutat și astăzi cu Codul administrativ -, îi omorâm pe primari, blocăm activitatea consiliilor locale, reducem cheltuielile, reducem personalul, reducem absolut tot.

În cazul domnului Ciorbea, văd că funcționează reguli speciale. Din acest motiv, rugămintea către colegi este să tratăm unitar aceste instituții, să nu le dăm unora mai multe drepturi decât celorlalți. Este și o discriminare și este total inechitabil.

Iar după aceea, când citim prin presă titluri sforăitoare, să nu ne mirăm de ce. Pentru că ei funcționează în baza legilor pe care, stimați colegi, le votăm noi în Parlament.

Vă mulțumesc.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Vă mulțumesc.

Nu mai sunt alte intervenții.

Inițiativa merge la votul final.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 7 decembrie 2021, 11:55
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro