Plen
Ședința Camerei Deputaților din 13 noiembrie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.168/20-11-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 13-11-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 13 noiembrie 2018

8. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.64/2008 privind funcționarea în condiții de siguranță a instalațiilor sub presiune, instalațiilor de ridicat și a aparatelor consumatoare de combustibil (PL-x 507/2018). (rămas pentru votul final)  
 
consultă fișa PL nr. 507/2018

 

Domnul Eugen Nicolicea:

  ................................................

Suntem la poziția 22.

22. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 64/2008 privind funcționarea în condiții de siguranță a instalațiilor sub presiune, instalațiilor de ridicat și a aparatelor consumatoare de combustibil; PL-x 507/2018.

Dacă din partea inițiatorilor dorește cineva să ia cuvântul? Nu dorește.

Din partea comisiei sesizate în fond dacă...?

Vă rog.

Domnul Florinel Stancu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Comisia pentru industrii și servicii a fost sesizată spre dezbatere în fond cu Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 64/2008 privind funcționarea în condiții de siguranță a instalațiilor sub presiune, instalațiilor de ridicat și a aparatelor consumatoare de combustibil.

Consiliul Economic și Social avizează nefavorabil actul normativ.

Senatul a adoptat proiectul de lege în ședința din 3 octombrie 2018.

Membrii Comisiei pentru industrii și servicii au examinat proiectul de lege în ședința din 30 octombrie 2018 și au hotărât, cu majoritate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaților adoptarea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 64/2008 privind funcționarea în condiții de siguranță a instalațiilor sub presiune, instalațiilor de ridicat și a aparatelor consumatoare de combustibil, cu amendamente admise prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul raport.

Este necesară o îndreptare a unei erori materiale, respectiv, la titlul legii se va citi: "Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 64/2008 privind funcționarea în condiții de siguranță a instalațiilor sub presiune, instalațiilor de ridicat și a aparatelor consumatoare de combustibil și privind modificarea altor acte normative".

Necesitatea promovării acestui act normativ rezultă din faptul că este vitală menținerea gradului de siguranță în funcționarea acestor instalații și continuitatea controlului statului asupra verificărilor din domeniul instalațiilor sub presiune și al instalațiilor de ridicat.

La acest proiect de lege și-au adus aportul, în strânsă legătură, Ministerul Economiei, Inspecția de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat, ISCIR - în calitate de autoritate și reglementator, CNCIR - compania desemnată, în numele statului român, să efectueze verificările tehnice ale instalațiilor și echipamentelor ce prezintă un grad ridicat de periculozitate, precum și asociația de profil din acest domeniu - ASPIR, prin amendamentele depuse la comisia de specialitate de la Senat.

Menționăm faptul că CNCIR SA efectuează verificări tehnice în utilizare și verificări tehnice în vederea autorizării/funcționării pentru aproximativ 20% din echipamentele din domeniul instalațiilor sub presiune și al instalațiilor de ridicat.

Aproximativ 20% din echipamentele din domeniu sunt cele cu un grad ridicat de pericol în funcționare, iar efectuarea unor verificări tehnice neconforme ar fi de natură să pericliteze siguranța, viața cetățenilor și mediul înconjurător.

În funcție de locul amplasării acestor instalații/echipamente, consecințele pot fi de o gravitate deosebită.

De aceea, le mulțumesc tuturor, în special colegilor de la Comisia pentru industrii și servicii, pentru susținere și implicare.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

Domnul Eugen Nicolicea:

Da. Vă mulțumesc.

Dacă dorește cineva să ia cuvântul, în cadrul dezbaterilor generale?

Vă rog.

Doamna Cristina-Mădălina Prună:

Vă mulțumesc frumos, domnule președinte de ședință.

Practic, prin acest proiect de lege, ce faceți este că stabiliți atribuțiile unei companii de stat, și anume, CNCIR, prin lege. Companie care a fost înființată prin hotărâre de Guvern, în 2010.

Această lege este profund neconstituțională, pentru că modificați o normă secundară prin legislație primară. Acest argument a fost adus și în comisie, însă colegii n-au dorit să-l asculte.

Și ceea ce mai faceți astăzi este că modificați acest SA prin lege. Și ca să înțelegeți mai bine ce înseamnă asta - e ca și când Parlamentul României ar stabili prin lege ca, eu știu, McDonald's să dea servicii de catering atât în Camera Deputaților, cât și în Senat. Deci acest lucru nu puteți să-l faceți prin lege - ați fi putut cel mult să-l faceți printr-un HG -, ceea ce o face profund neconstituțională.

Înrădăcinați monopolul de stat pe anumite activități și totodată dați liber la numirile politice în această companie.

Am întrebat, în cadrul comisiei, dacă a fost cineva recrutat prin OUG care stabilește regulile guvernanței corporative. Răspunsul a fost negativ.

Și de ce faceți acest lucru? Pentru că CNCIR este inclusă în Fondul Suveran. Acel Fond Suveran care a fost respins de Curtea Constituțională și pe care acum vă chinuiți să-l înființați prin HG și nu reușiți. Însă, dacă veți reuși, veți avea o companie foarte profitabilă, o adevărată vacă de muls în acest Fond Suveran.

USR va vota împotriva acestui proiect de lege.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

Domnul Eugen Nicolicea:

Da. Vă mulțumesc.

Aveți amendamente? Ca să știm, să nu... Nu.

Domnul Popescu Virgil-Daniel, PNL.

Se pregătește domnul Dobrovici-Bacalbașa.

Domnul Virgil-Daniel Popescu:

Domnule președinte,

Dragi colegi,

Partidul Național Liberal va vota pentru acest proiect de lege.

Este un proiect de lege care aduce clarificări în acest domeniu și stabilește o dată pentru totdeauna care sunt activitățile monopolului de stat, monopol în domeniul siguranței naționale, acolo unde statul își exercită acest monopol prin Compania Națională CNCIR.

De aceea, PNL susține acest proiect de lege.

Mulțumesc.

Domnul Eugen Nicolicea:

Da. Vă mulțumesc.

Domnul Dobrovici-Bacalbașa.

Domnul Nicolae Dobrovici-Bacalbașa:

Domnule președinte de ședință,

Domnilor colegi,

Pe lumea asta există multe vaci, cum spune doamna, s-ar putea să fie și vaci de muls.

Însă întrucât eu nu sunt bou și, ca vechi doctor de urgență, aș vrea să explic ce înseamnă ceea ce ni s-a propus să votăm acum cu ISCIR.

Domnul Eugen Nicolicea:

Mă scuzați, domnule Dobrovici, nu sunteți la obiect.

Domnul Nicolae Dobrovici-Bacalbașa:

Nu, nu... cu ISCIR.

 

Domnul Eugen Nicolicea:

Vă rog.

 

Domnul Nicolae Dobrovici-Bacalbașa:

Cu...

Domnul Eugen Nicolicea:

Reveniți la subiect.

Domnul Nicolae Dobrovici-Bacalbașa:

Este de fapt o asigurare că atunci când ne suim în lift nu ne prăbușim, pentru că sunt diverse companii care îl întrețin și care n-au responsabilitate.

Deci centralizarea controlului și răspunderii pentru niște instalații industriale cu risc este o faptă de interes național major și care necesită un monopol bine controlat.

Vă mulțumesc.

Domnul Eugen Nicolicea:

Da. Mulțumesc.

În urma acestor clarificări, trecem la dezbaterea proiectului de lege.

Am înțeles, din partea inițiatorului sau a reprezentantului comisiei, că s-a propus o modificare a titlului. Vă rog să o recitiți, ca să știe toți colegii ce votează.

Domnul Florinel Stancu:

Deci, am spus, este necesară o îndreptare a unei erori materiale, respectiv, la titlul legii se va citi: "Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 64/2008 privind funcționarea în condiții de siguranță a instalațiilor sub presiune, instalațiilor de ridicat și a aparatelor consumatoare de combustibil și privind modificarea altor acte normative".

Domnul Eugen Nicolicea:

Vă mulțumesc.

Supun votului dumneavoastră această modificare.

61 de voturi pentru, două voturi împotrivă, 35 de abțineri. Cu majoritate de voturi, titlul modificat a fost aprobat.

Există 23 de amendamente admise, nu există amendamente respinse.

Supun votului dumneavoastră amendamentele admise de la pozițiile 1-11.

79 de voturi pentru, un vot împotrivă, 18 abțineri. Cu majoritate de voturi, amendamentele de la pozițiile 1-11 au fost aprobate.

Supun votului dumneavoastră amendamentele de la poziția 12 până la poziția 23, inclusiv. Vă rog să votați.

80 de voturi pentru, niciun vot împotrivă, 22 de abțineri, un coleg care nu votează.

Cu majoritate de voturi, au fost adoptate amendamentele pe care le-am enumerat. Rămâne pentru ședința de vot final.

Bun. Ținând cont de ora înaintată, declar ședința închisă.

 

Ședința s-a încheiat la ora 17,58.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 5 decembrie 2021, 7:43
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111 Utilizator:
E-mail: webmaster@cdep.ro